Ciasto z kaszy jaglanej jak u babci

wtorek, 28 stycznia 2014

Chyba każdy ma w pamięci smak, który przypomina mu wyjątkowe chwile, osoby, wydarzenia. To ciasto przywołuje mi w pamięci wizyty u babci, która piekła przepyszne ciasta. Zawsze miała w domu jakiś wypiek. Właściwie to nie jakiś tylko jeden z tych wspaniałych wypieków, którymi pachniał dom. Ciasta z kaszą jaglaną, kaszą gryczaną nie goszczą dziś za często u nas w domach. Dzięki temu, że nie są pospolite są wyjątkowe. Połączenie kaszy jaglanej i twarogu jest naprawdę wyjątkowe. Ciasto, podobne do tych babcinych odtworzyła moja mama, której wypieki są dla mnie inspiracją.


Składniki:
 
2 1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
250 g tłustego twarogu
2 jajka
łyżka masła
3 łyżki cukru pudru
szczypta soli
 
Przygotowanie:

Ugotowaną i przestudzoną kaszę mieszamy z twarogiem, jajkami i cukrem, dodajemy szczyptę soli i masło i wszystko dokładnie mieszamy. Piekarnik nagrzewamy do temperatury 170 st. Masę przekładamy do keksówki wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy około 40 min. Ciasto wyjmujemy z formy i studzimy na kratce. Najlepiej smakuje po kilku godzinach.

6 komentarzy

  1. zaintrygował mnie ten przepis:) ciekawa jestem smaku tego ciacha:) bo wygląda znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo intrygująco, chętnie spróbowałabym takiego ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto z kaszy jaglanej? Super! Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie smakuje jeszcze lepiej niż wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. spróbowałam zrobić , no cóż wyszło jako tako ale góra nie chciała się spiec z wierzchu , no i takie suche strasznie, trzeba popijac zeby się nie zapchać . :(

    OdpowiedzUsuń
  6. FIT CZTERDZIEŚCI dużo zależy od twarogu - koniecznie musi być tłusty. Najlepsze są tłuste twarogi kupowane na wagę - ich konsystencja jet najbardziej odpowiednia do tego ciasta. No i moim zdaniem najlepszy jest na drugi dzień po upieczeniu - "mokrzeje"

    OdpowiedzUsuń



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Szukaj na tym blogu

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

TOP

blog toplista