Omlet z malinami

czwartek, 21 listopada 2013

Omlet z malinami

Najbardziej lubię omlety w wykonaniu mojej mamy. Są pyszne, pulchne i pięknie pachną. Podpatrzyłam jak ona je robi i spróbowałam swoich sił. I co się okazało ? Że moje nie są takie złe, co więcej smakują podobnie. Są puszyste i niewiele odbiegają od tych "maminych". Jest to pomysł na szybkie i smaczne śniadanie. Można robić warianty na słono, na słodko, z dodatkami. Dziś zaproponuję Wam omlet w wersji na słodko z owocami.


 
Składniki:
 
1 jajko
50 ml mleka
łyżka mąki pszennej
szczypta soli
łyżeczka cukru
1/4 łyżeczki masła
 
Przygotowanie:
 
Całe jajko rozbijamy w miseczce  energicznie widelcem, dodajemy mleko i mąkę i dokładnie i energicznie mieszamy żeby nie było grudek. Dodajemy przyprawy i ponownie mieszamy. Kiedy masa jajeczna będzie spieniona wylewamy ją na rozgrzaną patelnię z masłem. Smażymy na średnim ogniu aż jajko zetnie się na górze tak, że będzie można omleta łatwo przekręcić na drugą stronę ( ok 2 min). Następnie na drugiej stronie smażymy nieco krócej. Podajemy ciepły omlet z owocami. Ja proponuję maliny, mogą być mrożone.

* Żeby omlet wyszedł pulchny , oprócz dobrego ubicia masy jajecznej omlet smażymy krótko na średnim ogniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Szukaj na tym blogu

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

TOP

blog toplista