Pyszny chleb pszenno-żytni z orkiszem

poniedziałek, 10 lutego 2014

Uwielbiam zapach świeżego chleba w domu. Eksperymentów z pieczywem ciąg dalszy. Tym razem po raz pierwszy zdecydowałam się na chleb z gotowej mieszanki chlebowej. Do tej pory sama starałam się mieszać różne rodzaje mąk. Musze przyznać, że chleb wyszedł przepyszny! Był tak dobry, że już na drugi dzień musiałam upiec kolejny. Najlepiej smakował nam jeszcze delikatnie ciepły z masłem. Pycha!

Składniki ( na 1 keksówkę):

1/2 kg gotowej mieszanki chlebowej Chleb pszenno żytni z orkiszem Młyny wodne 
1 1/2 szklanki letniej wody
3 łyżki ziaren słonecznika
łyżeczka cukru
2 łyżeczki soli
zakwas 

Przygotowanie:

Mieszankę chlebową mieszamy z wodą, dodajemy przyprawy, ziarna słonecznika i zakwas. Wszystko dokałdnie mieszamy i zostawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na ok 2 godziny. Masa powinna być gęsta. Jeżeli będzie się Wam wydawała za rzadka dodajcie więcej mieszanki chlebowej, jeżeli za gęsta wówczas odrobinę wody. Po tym czasie odkładamy zakwas - ok. 2-3 łyżki stołowe do słoika, a pozostałą masę przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki. Ponownie zostawiamy do wyrośnięcia na ok 1 1/2 - 2 godziny. Po tym czasie wkłądamy do nagrzanego do ok 170 st piekarnika i pieczemy 70 minut. Po wyjeciu delikatnie smarujemy masłem, wyjmujemy z foremki, przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wystygnięcia. Smacznego!




1 komentarz



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Szukaj na tym blogu

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

TOP

blog toplista