Sałatka z wątróbką drobiową i truskawkami

środa, 12 marca 2014

Pierwszy raz wątróbkę w połączeniu z owocami jadłam w zeszłym roku. Pierwszą taką sałatkę spróbowałam w "Po prostu". Bardzo mi posmakowała. Byłam wtedy świeżo upieczoną mamusią i bardzo miło wspominam ten okres. I tę sałatkę, na którą chodziłam tam od czasu do czasu. Postanowiłam odtworzyc podobny smak w domu. Mi bardzo smakowała.

Składniki ( dla 2 osób):

20 dag wątróbki drobiowej
2 garście rukoli
2 garście roszponki
2  garście świeżego szpinaku
3 łyżki malin ( u mnie mrożone)
5 truskawek
gruszka
sos:
crema all'aceto balsamico Modena
2 truskawki
sól oliwa z oliwek

Przygotowanie:

Wątróbkę płuczemy, oczyszczamy i moczymy w mleku przez 30 minut. Po tym czasie osuszamy ją w ręczniku papierowym i przekładamy na dobrze rozgrzaną patelnię z tłuszczem. Smażymy ok 2 minut z obydwu stron, następnie zmniejszamy ogień i pod przykryciem dusimy ok. 5 minut często mieszając. Pod koniec odkrywamy i zwiększamy ogień w celu odparowania nadmiaru wody. Solimy. Sałaty i owoce myjemy. Gruszkę obieramy i oczyszczamy z ziaren nasiennych i kroimy w cienkie plastry. Przygotowujemy sos: truskawki przeciskamy przez sito zeby uzyskać mus. Ocet balsamiczny mieszamy z musem truskawkowym i przyprawami. Na talerzach układamy szpinak, roszponkę i rukolę, następnie watróbkę i owoce. Polewamy oliwą z oliwek i przygotowanym sosem.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Szukaj na tym blogu

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

TOP

blog toplista